BIP Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida

Biuletyn Informacji Publicznej

OBWIESZCZENIE

POŚ.6733.6.2023

POŚ.6733.6.2023                                                                                                                                                                                                                               Ruciane - Nida, dnia 10 lipca 2023 r.

DECYZJA O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO

 

Na podstawie art. 4 ust.2 pkt. 1, art. 50 ust.1 i 4, art. 51 ust.1 pkt. 2, art. 53 oraz art. 54 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 977) i art. 104 kpa § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 775 z późn.zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 26.05.2023 r., zmodyfikowanego w dniu 29.05.2023 r. oraz w dniu 05.06.2023 r.  Pana Macieja Jacaszek, ul. Sobótki 11a/6, 80-247 Gdańsk, pełniącego funkcję pełnomocnika Gminy Ruciane-Nida, Aleja Wczasów 4, 12-220 Ruciane-Nida

 

U S T A L A M

lokalizację inwestycji celu publicznego polegającą na:

utworzeniu terenu rekreacyjnego nad brzegiem Jeziora Guzianka Duża na części działki ewidencyjnej nr 102, w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

  1. Ustalenia dotyczące rodzaju inwestycji.

Utworzenie terenu rekreacyjnego nad brzegiem Jeziora Guzianka Duża na części działki ewidencyjnej nr 102, w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

Inwestycja stanowi cel publiczny o znaczeniu lokalnym stosownie do art. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2023 r.
poz. 977). Inwestycja stanowi cel publiczny w rozumieniu przepisu art. 6 pkt. 9c ustawy
z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami 21 sierpnia 1997 r.
(t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 344).

  • Ustalenia dotyczące funkcji zabudowy i zagospodarowania terenu.

Utworzenie terenu rekreacyjnego nad brzegiem Jeziora Guzianka Duża na części działki ewidencyjnej nr 102, w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

Inwestycja służyć ma celom rekreacji i wypoczynku nad brzegiem Jeziora Guzianka Duża.

W skład przedmiotowej inwestycji wchodzić ma budowa innego budynku niemieszkalnego (budynek sanitarny – toalety publiczne), renowacja i montaż zabytkowych wrót śluza Guzianka I wraz z  budową placu utwardzonego, który stanowić ma miejsce ekspozycji zabytkowych wrót śluzy oraz budowa plaży o nawierzchni piaskowej i trawiastej. W części plaży o nawierzchni trawiastej zlokalizowane zostaną obiekty małej architektury tj. 5 sztuk hamaków, ławki, 4 sztuki koszy na śmieci, stojaki na rowery, 2 tablice informacyjne oraz 3 wiaty wypoczynkowe.

  1. Warunki i szczególne zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające z przepisów odrębnych
    • Ustalenia dotyczące warunków i wymagań ochrony i kształtowania ładu przestrzennego
  2. Nieprzekraczalna linia zabudowy – nie ustala się.
  3. Przedmiotową inwestycję należy lokalizować zachowując stosowne odległości od granicy (konturu) lasu zgodnie z przepisami odrębnymi.
  4. Maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni terenu inwestycji (0,4644 ha) (załącznik nr 2) – 0,0646.
  • Parametry techniczne inwestycji:
    • Dla innego budynku niemieszkalnego (budynku sanitarnego – toalety publiczne):
      1. Ilość kondygnacji –1 kondygnacja
      2. Dopuszcza się lokalizację budynku wkomponowanego (wbudowanego) w istniejącą lub projektowaną rzeźbę terenu.
      3. Szerokość elewacji frontowej – do 40,0 m.
      4. Wysokość górnej krawędzi elewacji frontowej – do 5,0 m.
      5. Wysokość do kalenicy – do 5,0 m.
      6. Dach budynku kształtować jako płaski o kącie nachylenia do 12°.
      7. Dopuszcza się wykonanie dachu zielonego pokrytego roślinnością.
    • Dla placu utwardzonego:
      1. Wymiary – do 20 m x 20 m.
      2. Powierzchnia – do 400 m2.
      3. Plac stanowić będzie miejsce ekspozycji zabytkowych wrót śluzy.
    • Dla plaży:
      1. Nawierzchnia – w części o powierzchni do 1650 m2 – nawierzchnia piaszczysta, w części o powierzchni do 1550 m2 – nawierzchnia trawiasta.
      2. W części o nawierzchni trawiastej dopuszcza się lokalizację obiektów małej architektury tj.
    • hamaki – do 5 sztuk,
    • kosze na śmieci – do 4 sztuk,
    • stojaki na rowery,
    • tablice informacyjne – do 2 sztuk,
    • wiaty wypoczynkowe – do 3 sztuk,
    • ławki.
      • Dla obiektów małej architektury:
        1. Maksymalna wysokość – do 2,0 m. 
        2. Dla pojedynczej wiaty wypoczynkowej ustala się maksymalne wymiary 6,0 m x 6,0 m.
      • Ustalenia dotyczące ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu
        1. W zakresie ochrony środowiska i zdrowia ludzi mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2022 poz. 2556, z późn. zm.).
        2. W zakresie ochrony przyrody mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (t.j. Dz.U. z 2022, poz. 916 z późn. zm.) oraz przepisy obowiązujących rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
        3. Inwestycja znajduje się w granicach Obszaru Chronionego Krajobrazu Otuliny Mazurskiego Parku Krajobrazowego – Ruciane-Nida na obszarze, którego obowiązują przepisy Uchwały Nr XLIV/639/22 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Otuliny Mazurskiego Parku Krajobrazowego - Ruciane-Nida (Dz. U. z 2022 r., poz. 5619).
        4. Inwestycja znajduje się w granicach Otuliny Mazurskiego Parku Krajobrazowego, obowiązującej na podstawie Uchwały Nr XLIV/635/22 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie Mazurskiego Parku Krajobrazowego.
        5. Inwestycja znajduje się w granicach obszaru NATURA 2000 tj. specjalnego obszaru ochrony ptaków Puszcza Piska – kod obszaru PLB280008. Zgodnie z art. 96 ust. l ustawy z dnia 03 października z 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 z późn. zm.) organ właściwy do wydawania decyzji o warunkach zabudowy przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia innego niż przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko, które nie jest bezpośrednio związane z ochroną obszaru Natura 2000 lub nie wynika z tej ochrony dokonał rozważań na temat możliwego potencjalnego znaczącego oddziaływania przedmiotowego zamierzenia na obszar Natura 2000. Organ w wyniku przeprowadzonych rozważań stwierdził, iż planowane przedsięwzięcie, nie będzie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida kierował się następującymi przesłankami: inwestycja polegać będzie na utworzeniu terenu rekreacyjnego, promującego turystykę w oparciu o wartości przyrodnicze i historyczne. Teren ten znajduje się  w niewielkiej odległości od przystani jachtowej i portu, skąd wypływają statki pasażerskie  w kierunku Mikołajek i Giżycka. Gmina Ruciane-Nida planuje utworzenie terenu rekreacyjnego nad brzegiem Jeziora Guzianka Duża, przez które przebiega szlak wodny Wielkich Jezior Mazurskich. Teren ten znajduje się w niewielkiej odległości od przystani jachtowej i portu, skąd wypływają statki pasażerskie w kierunku Mikołajek i Giżycka. Ww. przedsięwzięcie będzie miało bardzo duże znaczenie dla promocji zrównoważonej turystyki, opartej na wykorzystaniu walorów przyrodniczych i historycznych. Budowa kompleksu rekreacyjnego na części działki nr 102, obręb Ruciane-Nida, oraz projektowane i planowane w jego zakresie obiekty, będą bezpośrednio związane z działalnością rekreacyjną, kulturalną i sportową gminy. Ponadto przyczyni się  do aktywności sportowej mieszkańców i turystów, a także będzie stanowiło alternatywę do spędzenia wolnego czasu dla dzieci, młodzieży i dorosłych, przy jednoczesnym pełnieniu funkcji wypoczynkowej i rekreacyjnej. Zamierzenie inwestycyjne należy realizować zgodniez zapisami ustawy Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2556, z późn. zm.), ustawą o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 916 z późn. zm.) oraz Uchwałą Nr XXX/671/17 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 26 września 2017r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy i Jezior Piskich (Dz. Urz. Woj. Warm.-Maz. poz. 4145).
        6. Przedmiotowa inwestycja nie należy do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1839, z późn. zm.). W związku z tym inwestycja nie wymaga postępowania administracyjnego na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 z późn. zm.).
        7. Wszelkie przepisy z zakresu ochrony przyrody są przedmiotem rozważań Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie.
        8. Wody opadowe i roztopowe z terenu inwestycji należy zagospodarować w sposób indywidualny bez możliwości niekontrolowanego spływu wód na działki sąsiednie.
        9. Przedmiotową inwestycję należy realizować z uwzględnieniem dopuszczalnych poziomów hałasu wynikających z przepisów odrębnych.
        10. W trakcie prac budowlanych inwestor realizujący przedsięwzięcie jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych.
      • Ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej

W granicach terenu inwestycji nie znajdują się obiekty objęte prawnymi formami ochrony zabytków na podstawie ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. 2022 r. poz. 840, z późn. zm.).

W przypadku odnalezienia obiektów historycznych lub obiektów archeologicznych należy wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić przedmiot, zabezpieczyć przedmiot i miejsce oraz poinformować stosowne organy zgodnie z  art. 32 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U z 2022 poz. 840, z późn. zm.).

  • Ustalenia dotyczące obsługi w zakresie komunikacji oraz infrastruktury technicznej
    • Obsługa komunikacyjna: do drogi powiatowej nr 1646N tj. ul. Mazurskiej, poprzez działki ewidencyjne nr 74, 97/3, poprzez część działki nr 3105/2 (wykorzystanie fragmentu części działki nr 3105/2 wg. odrębnej procedury) oraz poprzez część działki ewidencyjnej nr 102.
    • Zaopatrzenie w wodę:

zaopatrzenie w wodę z istniejącej sieci wodociągowej. Warunki przyłączenia oraz umowę o przyłączenie należy uzyskać od odpowiedniego zarządcy sieci.

  1. Odprowadzenie ścieków:

odprowadzenie ścieków do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej. Warunki przyłączenia oraz umowę o przyłączenie należy uzyskać od odpowiedniego zarządcy sieci.

  1. Zaopatrzenie w energię elektryczną:

zaopatrzenie w energię elektryczną z istniejącej sieci. Warunki przyłączenia oraz umowę o przyłączenie należy uzyskać od odpowiedniego zarządcy sieci. W przypadku kolizji projektowanego zagospodarowania terenu z istniejącymi urządzeniami elektroenergetycznymi, należy je przebudować w kolidującym zakresie występując z wnioskiem o wydanie warunków przebudowy do operatora sieci. W korytarzach technicznych i wyznaczonych miejscach lokalizacji urządzeń elektroenergetycznych zabrania się nasadzania drzew i krzewów, wznoszenia budowli oraz budowy ogrodzeń. Lokalizacja obiektów budowlanych w stosunku do istniejących i nowo projektowanych urządzeń elektroenergetycznych może być realizowana z uwzględnieniem odległości wynikających z odrębnych norm i przepisów.

  1. Zaopatrzenie w ciepło: nie dotyczy.
  2. Zaopatrzenie w gaz: nie dotyczy.
  3. Zagospodarowanie odpadów stałych:gromadzenie w pojemnikach na działce i zorganizowany wywóz na składowisko odpadów.
  • Wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich

Przy zagospodarowaniu terenu należy spełnić wymagania dotyczące ochrony interesów prawnych osób trzecich w granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia społecznego. Inwestor powinien przy wykonywaniu swojego prawa powstrzymać się od działań polegających na pozbawieniu kogokolwiek dostępu do drogi publicznej.

  • Ustalenia dotyczące granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów.

Teren objęty wnioskiem nie jest: obszarem górniczym, obszarem narażonym na niebezpieczeństwo powodzi oraz obszarem zagrożonym osuwaniem się mas ziemnych.

Teren inwestycji znajduje się w obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 215 – Subniecka warszawska.

Teren inwestycji znajduje się w obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 216 – Sandr Kurpie.

  1. Pozostałe warunki wynikające z przepisów odrębnych
    1. Realizacja inwestycji wymaga uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych zgodnie z przepisami odrębnymi.
    2. Projekt zagospodarowania terenu należy opracować na aktualnej mapie sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych w skali dostosowanej do wielkości i charakteru inwestycji.
    3. W sprawach nieustalonych w treści niniejszej decyzji mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz.U. z 2022 poz. 1225) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 682, z późn. zm) oraz przepisy ustawy z dnia 23 lipca 2003 r, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U z 2022 poz. 840, z późn. zm.), ustawyz dnia 20 lipca 2017 r. Prawo Wodne (t.j. Dz.U z 2022 r., poz. 2625, z późn. zm.) 
    4. Podczas realizacji inwestycji należy przestrzegać   stosownych przepisów odrębnych warunkujących minimalne odległości obiektów budowlanych od:
      - wszelkich sieci  i urządzeń infrastruktury technicznej,
      - budowli związanych z sieciami infrastruktury technicznej,

- cmentarzy w zakresie ochrony sanitarnej,
- innych obiektów mogących mieć wpływ na ich lokalizację w szczególności przepisów dotyczących minimalnych odległości od lasów.

  1. Przedmiotowa decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego rozpatruje inwestycję w ujęciu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym czyli w zakresie urbanistyki i ładu przestrzennego, nie zaś prawa budowlanego i przepisów wykonawczych do niego. Wobec powyższego zgodność planowanej inwestycji określonej w projekcie budowlanym z przepisami prawa budowlanego stwierdzi organ właściwy do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę lub przyjęcia zgłoszenia.
  1. Linia rozgraniczająca teren inwestycji oraz oznaczenia graficzne stosowane w decyzji

Linię rozgraniczającą teren inwestycji oznaczono linią ciągłą koloru czarnego na załączniku  nr 1 do niniejszej decyzji.

  1. Teren inwestycji:

Teren inwestycji stanowi część działki ewidencyjnej nr 102 w obrębie geodezyjnym   1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

 

UZASADNIENIE

Pan Maciej Jacaszek, ul. Sobótki 11a/6, 80-247 Gdańsk, pełniący funkcję pełnomocnika Gminy Ruciane-Nida, Aleja Wczasów 4, 12-220 Ruciane-Nida złożył wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na utworzeniu terenu rekreacyjnego nad brzegiem Jeziora Guzianka Duża na części działki ewidencyjnej nr 102, w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida,                   Ruciane-Nida – obszar miejski.

Zgodnie z art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przeprowadzona analiza warunków i zasad zagospodarowania terenu objętego wnioskiem i wynikających z przepisów odrębnych oraz stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji, wykazała możliwość ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego.

  1. Teren przedmiotowej inwestycji nie posiada obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  2. Wnioskowana inwestycja stanowi zmianę zagospodarowania terenu w rozumieniu przepisów art. 59 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  3. Zgodnie z art. 61 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w granicach terenu inwestycji nie występują chronione grunty leśne lub rolne stosownie do przepisów odrębnych.
  4. Autorem projektu decyzji jest mgr inż. Michał Romański – PRACOWNIA WZ ESPRIT Sp. z o.o., Stawiguda - spełniający warunek o którym mowa w art. 5 w związku z art. 50 ust.4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977).
  5. W trakcie trwania postępowania stosownie do dyspozycji art. 53 ust. 4 dokonano uzgodnień projektu decyzji z następującymi organami:
  • Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Olsztynie na podstawie 53 ust. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 503 z późn.zm.)
  • Marszałkiem Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ma podstawie 53 ust. 4 pkt. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 503 z późn.zm.)

      Po sporządzeniu analizy urbanistyczno-architektonicznej wokół planowanej inwestycji Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida na podstawie art. 53 ust. 4 wystąpił o stosowne uzgodnienia projektu decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.

Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 8 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydaje się po uzgodnieniu z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska -w odniesieniu do innych niż wymienionych w pkt 7 obszarów objętych ochroną na podstawie przepisów o ochronie przyrody. Organ ochrony przyrody zobligowany jest do rozważenia czy w oparciu o obowiązujące przepisy z zakresu ochrony przyrody możliwe jest uzgodnienie przedłożonego projektu decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, bowiem Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska jest organem ustawowo powołanym  do uzgodnień decyzji.

        Projekt przedmiotowej decyzji Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska otrzymał  w dniu 06 czerwca 2023 r. W myśl treści art. 53 ust. 5c ustawy z dnia 27 marca 2003  r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - Niewyrażenie stanowiska w terminie 21 dni od dnia otrzymania projektu decyzji, o której mowa  w art. 51 ust. 1, przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska uznaje się za uzgodnienie decyzji. Z dyspozycji przytoczonego przepisu prawa Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie w przedmiotowej sprawie skorzystał.

Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego projekt przedmiotowej decyzji otrzymał dnia 21 czerwca 2023 r. W myśl treści art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003  r.  o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - uzgodnień, o których mowa w ust. 4, dokonuje się w trybie art. 106 Kodeksu postępowania administracyjnego, z tym że zażalenie przysługuje wyłącznie inwestorowi.        W przypadku niezajęcia stanowiska przez organ uzgadniający w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie - uzgodnienie uważa się za dokonane.  Z dyspozycji przytoczonego przepisu prawa ww. organ w przedmiotowej sprawie skorzystał.

 

Biorąc powyższe pod uwagę postanawiam jak na wstępie.

 

Pouczenie

Wnioskodawcy, który nie uzyska prawa dysponowania terenem na cele budowlane nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją
o warunkach zabudowy.

Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida  w terminie 14 dni, licząc od dnia jej doręczenia.. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.

Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.

Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia żądania, o którym mowa w art. 51 ust. 2e ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 977).

 

 

 

Data powstania: poniedziałek, 10 lip 2023 09:23
Data opublikowania: poniedziałek, 10 lip 2023 11:43
Data przejścia do archiwum: piątek, 18 sie 2023 07:26
Opublikował(a): Małgorzata Kaczmarczyk
Zaakceptował(a): Małgorzata Kaczmarczyk
Artykuł był czytany: 201 razy