BIP Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida

Biuletyn Informacji Publicznej

LXVI/611/2023

z dnia: 24 kwietnia 2023 r.
w sprawie: wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Miasta i Gminy Ruciane-Nida.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40) oraz art. 7 ust. 3a ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r., poz. 2519 ze zm.), oraz rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 lutego 2023 r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych, osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych (Dz. U. z 2023 r., poz. 322) uchwala się, co następuje:

§1. Określa się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych, osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie Miasta i Gminy Ruciane-Nida.

§ 2. 1. Określa  się  następujące  wymagania,  jakie  powinien  spełniać  przedsiębiorca  ubiegający  się o uzyskanie  zezwolenia  w zakresie  opróżniania  zbiorników  bezodpływowych,  osadników  w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych:

1) powinien posiadać pojazd lub pojazdy asenizacyjne przeznaczone do opróżniania zbiorników bezodpływowych, osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, spełniające wymagania techniczne oraz sanitarno-porządkowe, określone w przepisach szczególnych dotyczących wymagań dla pojazdów asenizacyjnych, w szczególności w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (t.j. Dz. U. z 2002 r., poz. 1617);

2) wykorzystywane pojazdy powinny posiadać aktualne badania techniczne, potwierdzone wpisem w dowodzie rejestracyjnym pojazdu oraz homologacją lub ważnym zaświadczeniem, zgodnie
    z obowiązującymi przepisami prawnymi;

3) pojazdy asenizacyjne powinny być oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający identyfikację podmiotu świadczącego usługi poprzez umieszczenie na nich nazwy, adresu oraz numeru telefonu przedsiębiorcy;

4) przedsiębiorca powinien posiadać tytuł prawny do dysponowania odpowiednią bazą transportową, na terenie której będą garażowane środki transportu, spełniającej normy bezpieczeństwa i higieny pracy przeciwpożarowe, sanitarne i ochrony środowiska;

5) baza transportowa powinna stanowić teren ogrodzony, utwardzony, zabezpieczony przed dostępem osób postronnych;

6) nieruchomość stanowiąca bazę transportową powinna być wyposażona w miejsca postojowe oraz punkt bieżącej konserwacji, napraw, miejsca do dezynfekcji i mycia pojazdów, o ile czynności te nie są wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy transportowej;


2. Określa się następujące wymagania w zakresie zabiegów sanitarnych i porządkowych, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych, osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych:

1) pojazdy służące do odbierania nieczystości ciekłych winny być czyste i regularnie odkażane;

1)odpady powstałe podczas wykonywania we własnym zakresie prac związanych z myciem, dezynfekcją, naprawą i konserwacją pojazdów asenizacyjnych należy zagospodarować zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;

2)odebrane od mieszkańców nieczystości ciekłe przedsiębiorca zobowiązany jest przekazywać wyłącznie do stacji zlewnych spełniających wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 17 października 2002 r. w sprawie warunków wprowadzania nieczystości ciekłych do stacji zlewnych (Dz. U. z 2020 r., poz.939).

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Ruciane-Nida.

§ 4. Traci moc uchwała nr XXXI/231/2016 Rady Miejskiej Ruciane-Nida z dnia 28 września 2016 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenia działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko - Mazurskiego.

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej  
Agnieszka Kręciewska 

 

 

 

 

Data dodania:
Data upublicznienia: piątek, 28 kwi 2023 09:47
Opublikował(a): Agnieszka Olszak
Zaakceptował(a): Agnieszka Olszak
Artykuł był czytany: 188 razy