BIP Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida

Biuletyn Informacji Publicznej

Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

POŚ.6733.1.2025

POŚ.6733.1.2025                                                                                                                                                                                                                      Ruciane - Nida, dnia 12 czerwca 2025 r.

DECYZJA O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO

 

Na podstawie art. 4 ust. 2 pkt. 1, art. 50 ust.1 i 4, art. 51 ust.1 pkt. 2, art. 53 oraz art. 54 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) i art. 104 kpa § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 572) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 07.02.2025 r., Pana Artura Chudzika, reprezentującego Gminę Ruciane - Nida, ul. Aleja Wczasów 4, 12-220 Ruciane - Nida

 

U S T A L A M

lokalizację inwestycji celu publicznego polegającą na:

 

zagospodarowaniu miejsca obsługi kajakarzy nad rzeką Krutyń w miejscowości Ukta, na działkach ewidencyjnych nr 194/7, 194/8, 194/9, 194/10, położonych w obrębie geodezyjnym 12-Ukta, gmina Ruciane - Nida – obszar wiejski.

  1. Ustalenia dotyczące rodzaju inwestycji.

Zagospodarowanie miejsca obsługi kajakarzy nad rzeką Krutyń w miejscowości Ukta wraz z niezbędną infrastrukturą i zagospodarowaniem terenu w ramach inwestycji służącej uregulowaniu ruchu turystycznego (kajakowego) na rzece Krutyń.  

Inwestycja realizowana będzie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, w ramach priorytetu FEWM.02 Środowisko, działania FEWM.02.12 Ochrona bioróżnorodności, schemat C, nabór nr FEWM.02.12-IZ.00-002/25.

Inwestycja stanowi cel publiczny o znaczeniu lokalnym stosownie do art. 2 pkt. 5  ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.).

Inwestycja stanowi cel publiczny w rozumieniu przepisu art. 6 pkt 4 oraz 6 pkt 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1145 z późn.zm)

1.1 Ustalenia dotyczące funkcji zabudowy i zagospodarowania terenu.

Zagospodarowanie miejsca obsługi kajakarzy nad rzeką Krutyń w miejscowości Ukta wraz z niezbędną infrastrukturą i zagospodarowaniem terenu w ramach inwestycji służącej uregulowaniu ruchu turystycznego (kajakowego) na rzece Krutyń. W skład inwestycji wchodzi budowa punktu obsługi kajaków, służącego do ich wodowania, placu manewrowego, budynku sanitariatu, czterech wiat (punktów tymczasowego schronienia), oraz obiektów małej architektury, w tym: wiaty śmietnikowej, stojaków na kajaki, ławek oraz koszy na śmieci, a także urządzenie zieleni wraz z oświetleniem solarnym.

2. Warunki i szczególne zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające z przepisów odrębnych

2.1 Ustalenia dotyczące warunków i wymagań ochrony i kształtowania ładu przestrzennego

a) Nieprzekraczalna linia zabudowy – jak w załączniku nr 1 do decyzji tj.:

- 8 m od zewnętrznej krawędzi jezdni drogi wojewódzkiej zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r. zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy o drogach publicznych z dnia 21 marca 1985 r.),

- na obszarze działki ewidencyjnej nr 194/7 jako przedłużenie linii zabudowy względem budynku zlokalizowanego na działce ewidencyjnej nr 194/13.

b) Maksymalny wskaźnik intensywności zabudowy w stosunku do powierzchni terenu inwestycji (0,2602 ha) – 0,1153.

c) Maksymalny wskaźnik nadziemnej intensywności zabudowy w stosunku do powierzchni terenu inwestycji (0,2602 ha) – 0,1153.

d) Maksymalny wskaźnik udziału powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni terenu inwestycji (0,2602 ha) – 0,1153.

e) Minimalny wskaźnik udziału powierzchni biologicznie czynnej w stosunku do powierzchni terenu inwestycji (0,2602 ha) – 0,4.

f) Minimalna liczba miejsc do parkowania – nie ustala się.

2.2 Parametry techniczne inwestycji:

Dla budynku sanitariatu: 

  1. Ilość kondygnacji –1 kondygnacja nadziemna.
  2. Szerokość elewacji frontowej – od 3,0 m do 8,0 m.
  3. Wysokość do kalenicy – do 7,0 m.
  4. W elewacjach należy stosować: naturalne, tradycyjne materiały wykończeniowe - drewno, cegłę, kamień, tynki - o wyglądzie tynków tradycyjnych.
  5. Dopuszcza się stosowanie wysokiej klasy tworzyw imitujących materiały naturalne.
  6. Dach budynku kształtować jako: dwuspadowy równopołaciowy lub wielospadowy o kącie nachylenia głównych połaci 15-35º. Dach kryty dachówką lub jej imitacją w kolorze ceglastym.
  7. Kierunek głównej kalenicy w stosunku do frontu terenu– prostopadle lub równolegle.

Dla pojedynczej wiaty – punktu tymczasowego schronienia:

  1. Ilość kondygnacji – 1 kondygnacja nadziemna.
  2. Szerokość elewacji frontowej – od 3,0 m do 8,0 m.
  3. Wysokość do kalenicy – do 7,0 m.
  4. W elewacjach (jeżeli występują) należy stosować: naturalne, tradycyjne materiały wykończeniowe - drewno, cegłę, kamień, tynki - o wyglądzie tynków tradycyjnych.
  5. Dopuszcza się stosowanie wysokiej klasy tworzyw imitujących materiały naturalne.
  6. Dach wiaty kształtować jako: dwuspadowy równopołaciowy lub wielospadowy o kącie nachylenia głównych połaci 15-35º. Dach kryty dachówką lub jej imitacją w kolorze ceglastym.
  7. Kierunek kalenicy w stosunku do frontu terenu – prostopadle lub równolegle.

Dla wiaty śmietnikowej jako obiektu małej architektury:    

  1. Maksymalna wysokość – do 2,5 m.
  2. Maksymalna szerokość – do 2,0 m.
  3. Maksymalna długość – do 2,0 m.

Dla placu manewrowego:    

  1. Maksymalna powierzchnia – do 600 m2.

Dla punktu obsługi kajaków, służącego ich wodowaniu:    

  1. Drewniany podest służący do wodowania i podejmowania kajaków z wody
    o maksymalnych wymiarach 6,0 m x 8,0 m.

 

2.3 Ustalenia dotyczące ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu

    1. W zakresie ochrony środowiska i zdrowia ludzi mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2025 , poz. 647).
    2. W zakresie ochrony przyrody mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 1478 z późn. zm.) oraz przepisy obowiązujących rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
    3. Inwestycja znajduje się w granicach Mazurskiego Parku Krajobrazowego, na obszarze którego obowiązują przepisy Uchwały nr XLIV/635/22 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie Mazurskiego Parku Krajobrazowego oraz Planu ochrony uchwalonego Uchwałą XIX/368/12 Sejmiku Województwa Warmińsko - Mazurskiego z dnia 28 sierpnia 2012 w sprawie ustanowienia Planu Ochrony Mazurskiego Parku Krajobrazowego.
    4. Inwestycja znajduje się w granicach obszaru Natura 2000 tj. specjalnego obszaru ochrony ptaków Puszcza Piska – kod obszaru PLB280008 oraz obszaru Natura 2000 tj. obszaru
      o znaczeniu dla Wspólnoty Ostoja Piska - kod obszaru PLH280048. Zgodnie z art. 96 ust. l ustawy z dnia 03 października z 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 z późn. zm.) organ właściwy do wydawania decyzji przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia innego niż przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko, które nie jest bezpośrednio związane z ochroną obszaru Natura 2000 lub nie wynika z tej ochrony dokonał rozważań na temat możliwego potencjalnego znaczącego oddziaływania przedmiotowego zamierzenia na obszary Natura 2000. Organ w wyniku przeprowadzonych rozważań stwierdził, iż planowane przedsięwzięcie, nie będzie znacząco oddziaływać na obszary Natura 2000.  Organ kierował się następującymi przesłankami: inwestycja polegać ma na zagospodarowaniu miejsca obsługi kajakarzy nad rzeką Krutyń w miejscowości Ukta.
      W skład inwestycji wchodzi wykonanie na gruncie drewnianego podestu ułatwiającego wodowanie i podejmowanie kajaków z wody (podest nie będzie wchodził w obręb rzeki), placu manewrowego o powierzchni do 600 m2, a także urządzenie zieleni wraz
      z oświetleniem solarnym. W ramach zagospodarowania terenu zrealizowany zostanie budynek sanitariatu, cztery wiaty, jako punkty tymczasowego schronienia oraz obiekty małej architektury, obejmujące wiatę śmietnikową, stojaki na kajaki, ławki oraz kosze na śmieci. Ponadto, wskazać należy iż planowana lokalizacja inwestycji znajduję się
      w centrum miejscowości Ukta, w sąsiedztwie istniejących zabudowań, na terenie antropogenicznie przekształconym, a proces urbanizacji w tym obszarze został już rozpoczęty na przestrzeni wielu lat. W związku z powyższym uznano, iż nie dojdzie do negatywnych oddziaływań na te obszary Natura 2000, a wręcz przeciwnie skanalizuje ruch turystyczny – kajakowy w jedno odpowiednio przygotowane miejsce. W ramach wykorzystania przedmiotowego terenu nie dojdzie do negatywnych oddziaływań na obszary Natura 200 Puszcza Piska i Ostoja Piska oraz nie będą powstawały oddziaływania mogące znacząco negatywnie wpływać na przedmioty ochrony tych obszarów
      w perspektywie krótko i długoterminowej. Zamierzenie inwestycyjne należy realizować zgodnie z zapisami ustawy Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 647), ustawą o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1478 z późn. zm.) oraz Uchwałą XIX/368/12 Sejmiku Województwa Warmińsko - Mazurskiego z dnia 28 sierpnia 2012 w sprawie ustanowienia Planu Ochrony Mazurskiego Parku Krajobrazowego.
    5. Przedmiotowa inwestycja nie należy do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r.
      w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1839, z późn. zm.), ponieważ nie będzie realizowana w obszarze rzeki Krutyń oraz nie będzie wykorzystywała więcej niż 20 metrów terenu linii brzegowej rzeki. W związku z tym inwestycja nie wymaga postępowania administracyjnego na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 z późn. zm.).
    6. Wszelkie przepisy z zakresu ochrony przyrody w ramach prowadzonego postępowania były przedmiotem rozważań Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie.
    7. Zabudowa charakterem, skalą, formą i rodzajem użytych materiałów winna harmonizować z otoczeniem i krajobrazem oraz nawiązywać do dobrych przykładów istniejącej w sąsiedztwie zabudowy oraz istotnych cech architektury.
    8. Wody opadowe i roztopowe z terenu inwestycji należy zagospodarować w sposób indywidualny bez możliwości niekontrolowanego spływu wód na działki sąsiednie.
    9. Przedmiotową inwestycję należy realizować z uwzględnieniem dopuszczalnych poziomów hałasu wynikających z przepisów odrębnych
  •  
  • 2.4 Ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej

W granicach terenu inwestycji nie znajdują się obiekty objęte prawnymi formami ochrony zabytków na podstawie ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 1292 z późn. zm.). W przypadku odnalezienia obiektów historycznych lub obiektów archeologicznych należy wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić przedmiot, zabezpieczyć przedmiot i miejsce oraz poinformować stosowne organy zgodnie z  art. 32 ww. ustawy.

2.5 Ustalenia dotyczące obsługi w zakresie komunikacji oraz infrastruktury technicznej

  1. Obsługa komunikacyjna: z drogi wojewódzkiej nr 610 (działka ewidencyjna nr 158) poprzez działkę ewidencyjną nr 194/7 (własność Gminy Ruciane-Nida).
  2. Zaopatrzenie w wodę: z istniejącej sieci wodociągowej. Warunki przyłączenia oraz umowę o przyłączenie należy uzyskać od odpowiedniego zarządcy sieci.
  3. Odprowadzanie ścieków: do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej. Warunki przyłączenia oraz umowę o przyłączenie należy uzyskać od odpowiedniego zarządcy sieci.
  4. Zaopatrzenie w energię elektryczną: z istniejącej sieci. Warunki przyłączenia oraz umowę
    o przyłączenie należy uzyskać od odpowiedniego zarządcy sieci. W przypadku kolizji projektowanego zagospodarowania terenu z istniejącymi urządzeniami elektroenergetycznymi, należy je przebudować w kolidującym zakresie występując z wnioskiem o wydanie warunków przebudowy do operatora sieci. W korytarzach technicznych i wyznaczonych miejscach lokalizacji urządzeń elektroenergetycznych zabrania się nasadzania drzew i krzewów, wznoszenia budowli oraz budowy ogrodzeń. Lokalizacja obiektów budowlanych w stosunku do istniejących i nowo projektowanych urządzeń elektroenergetycznych może być realizowana z uwzględnieniem odległości wynikających z odrębnych norm i przepisów.
  5. Zaopatrzenie w ciepło: nie dotyczy.
  6. Zaopatrzenie w gaz: nie dotyczy.
  7. Zagospodarowanie odpadów stałych: zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porządku obowiązującym na terenie Gminy Ruciane – Nida.
  8. W przypadku kolizji projektowanego zagospodarowania oraz projektowanych sieci
    i urządzeń z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej, należy je przebudować i dostosować do projektowanego zagospodarowania zgodnie
    z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami przebudowy. Całość kosztów związanych z przebudową i zabezpieczeniem istniejących urządzeń i sieci ponosi inwestor

 

2.6 Wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich

Przy zagospodarowaniu terenu należy spełnić wymagania dotyczące ochrony interesów prawnych osób trzecich w granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia społecznego. Inwestor powinien przy wykonywaniu swojego prawa powstrzymać się od działań polegających na pozbawieniu kogokolwiek dostępu do drogi publicznej.

2.7 Ustalenia dotyczące granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów.

Teren objęty wnioskiem nie jest: obszarem górniczym, obszarem narażonym na niebezpieczeństwo powodzi oraz obszarem zagrożonym osuwaniem się mas ziemnych.

Teren inwestycji znajduje się w obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 215 – Subniecka Warszawska.

  1. Pozostałe warunki wynikające z przepisów odrębnych
    1. Realizacja inwestycji wymaga uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych zgodnie z przepisami odrębnymi.
    2. Projekt zagospodarowania terenu należy opracować na aktualnej mapie sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych w skali dostosowanej do wielkości i charakteru inwestycji.
    3. W sprawach nieustalonych w treści niniejszej decyzji mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz.U. z 2022 poz. 1225 z późn. zm.) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane
      (tj. Dz.U. z 2025 r., poz. 418) oraz przepisy ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U z 2024 r., poz. 1292 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo Wodne (t.j. Dz.U z 2024 r., poz. 1087 z późn. zm.).
    4. Podczas realizacji inwestycji należy przestrzegać stosownych przepisów odrębnych warunkujących minimalne odległości obiektów budowlanych od:
      - wszelkich sieci  i urządzeń infrastruktury technicznej,
      - budowli związanych z sieciami infrastruktury technicznej,

- cmentarzy w zakresie ochrony sanitarnej,
- innych obiektów mogących mieć wpływ na ich lokalizację w szczególności przepisów dotyczących minimalnych odległości od lasów.

  1. Dostęp do terenu inwestycji od strony nieruchomości przyległych do publicznych śródlądowych wód płynących należy realizować zgodnie z ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (tj. Dz.U. z 2024 r., 1087 z późn. zm.).
  2. Teren inwestycji nie obejmuje gruntówrolnych i leśnych chronionych na podstawieustawy
    z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 82).   
  3. Przedmiotowa decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego rozpatruje inwestycję w ujęciu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym czyli w zakresie urbanistyki i ładu przestrzennego, nie zaś prawa budowlanego i przepisów wykonawczych do niego. Wobec powyższego zgodność planowanej inwestycji określonej w projekcie budowlanym z przepisami prawa budowlanego stwierdzi organ właściwy do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę lub przyjęcia zgłoszenia.
  1. Linia rozgraniczająca teren inwestycji oraz oznaczenia graficzne stosowane w decyzji

Linię rozgraniczającą teren inwestycji oznaczono linią ciągłą koloru czarnego na załączniku nr
1 do niniejszej decyzji.

  1. Teren inwestycji

Teren inwestycji stanowi działki ewidencyjne nr 194/7, 194/8, 194/9, 194/10 położone w obrębie geodezyjnym 12-Ukta, Ruciane-Nida – obszar wiejski.

 

UZASADNIENIE

 

 Pan Artur Chudzik reprezentujący Gminę Ruciane-Nida, Aleja Wczasów 4, 12-220 Ruciane-Nida złożył wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na zagospodarowaniu miejsca obsługi kajakarzy nad rzeką Krutyń w miejscowości Ukta na działkach ewidencyjnych nr 194/7, 194/8, 194/9, 194/10 położonych w obrębie geodezyjnym 12-Ukta, gmina Ruciane -Nida – obszar wiejski.

Zgodnie z art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przeprowadzona analiza warunków i zasad zagospodarowania terenu objętego wnioskiem i wynikających z przepisów odrębnych oraz stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji, wykazała możliwość ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego.

  1. Teren przedmiotowej inwestycji nie posiada obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  2. Wnioskowana inwestycja stanowi zmianę zagospodarowania terenu w rozumieniu przepisów art. 59 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  3. Zgodnie z art. 61 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w granicach terenu inwestycji nie występują chronione grunty rolne lub leśne stosownie do przepisów odrębnych.
  4. Autorem projektu decyzji jest mgr inż. Michał Romański – PRACOWNIA WZ ESPRIT Sp. z o.o., Stawiguda - spełniający warunek o którym mowa w art. 5 w związku z art. 50 ust.4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.).
  5. W trakcie trwania postępowania stosownie do dyspozycji art. 53 ust. 4 ww. ustawy dokonano uzgodnień projektu decyzji z następującymi organami:
  • Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Olsztynie na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 8 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz.1130);
  • Marszałkiem Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 5b ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130);
  • Starostwem Powiatowym w Piszu na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130);
  • Zarządem Zlewni w Giżycku na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130);

 

      Po sporządzeniu analizy urbanistyczno-architektonicznej wokół planowanej inwestycji tut. organ na podstawie art. 53 ust. 4  wystąpił   o stosowne uzgodnienia projektu decyzji  o ustalenie lokalizacji inwestycji  celu publicznego.

      Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 8 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu   i zagospodarowaniu przestrzennym, decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydaje się po uzgodnieniu z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska - w odniesieniu    do  innych niż wymienionych w pkt 7 obszarów objętych ochroną na podstawie przepisów   o ochronie przyrody. Organ ochrony przyrody zobligowany jest do rozważenia  czy w oparciu o  obowiązujące przepisy z zakresu ochrony przyrody  możliwe jest uzgodnienie przedłożonego projektu decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, bowiem Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska  jest organem ustawowo powołanym do uzgodnień projektów decyzji.

      Projekt decyzji Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska otrzymał w dniu  26 maja 2025 r. Postanowieniem z dnia 11 czerwca 2025 r., znak: WOPN. 612.37.102.2025.AKR uzgodnił projekt decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji  celu publicznego dla ww. przedsięwzięcia.

      Zarząd Zlewni w Giżycku Postanowieniem z dnia 28 maja 2025 r., znak: BG.ZPU. 521.2209.2025.MW uzgodnił projekt ww. decyzji w zakresie melioracji wodnych.

      Starostwo Powiatowe w Piszu Postanowieniem z dnia 27 maja 2025 r., znak: GN.6123.384.2025 uzgodniło ww. inwestycję w zakresie spraw dotyczących ochrony gruntów rolnych.

      Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie projekt niniejszej decyzji otrzymał dnia 26 maja 2025 r. W myśl treści art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym -W przypadku nie zajęcia stanowiska przez organ uzgadniający w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie – uzgodnienie uważa się za dokonane. Z dyspozycji przytoczonego przepisu prawa Marszałek Województwa Warmińsko-mazurskiego w Olsztynie w przedmiotowej sprawie skorzystał.

 

POUCZENIE

 

Wnioskodawcy, który nie uzyska prawa dysponowania terenem na cele budowlane nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją.

Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida  w terminie 14 dni, licząc od dnia jej doręczenia. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.

Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.

Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia żądania, o którym mowa w art. 51 ust. 2e ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.).