STANOWISKO DS. GOSPODARKI ODPADAMI
Do zakresu czynności pracownika zatrudnionego na w/w stanowisku należy:
-
Opracowanie i wdrażanie systemu gospodarki odpadami wymaganego w ustawie z dnia 13 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. -
Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w zakresie gospodarki odpadami.
-
Wyliczanie opłaty, którą mieszkańcy będą zobowiązani wnosić za wykonywane przez Gminę czynności odbioru i zagospodarowania odpadów.
-
Wydawanie decyzji osobom zobowiązanym do wnoszenia opłat, prowadzenie rejestru tych osób.
-
Prowadzenie całokształtu spraw związanych z funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych.
-
Stała aktualizacja bazy danych gminnego rejestru właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi.
-
Przygotowywanie i przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych sprawozdań, informacji i analiz dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi.
-
Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie gospodarki odpadami.
-
Prowadzenie spraw z zakresu Związku Gmin "Czyste Mazury", koordynacja projektu pn. "Budowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Olsztynie",
-
Wydawanie postanowień związanych z prowadzeniem działalności w zakresie składowania i wytwarzania odpadów/odpadów niebezpiecznych oraz zatwierdzanie Programów gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
-
Opiniowanie Wojewódzkich, Powiatowych i Gminnych planów gospodarki odpadami,
-
Wykonywanie innych, doraźnych czynności na rzecz Urzędu Miasta i Gminy, zleconych przez Burmistrza Miasta i Gminy, Sekretarza Urzędu oraz Kierownika Referatu.