BIP Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida

Biuletyn Informacji Publicznej

OBWIESZCZENIE

DECYZJA O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO

IGK.6730.6.2017                                                                                                                    Ruciane-Nida, dnia 13 marca 2017 r.

                                                                                                                                

DECYZJA O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO

 

Na podstawie art. 4 ust. 2 pkt. 1, art. 50 ust.1 i 4, art. 51 ust.1 pkt. 2, art. 53 oraz art. 54 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 778 z późń. zm.) i art. 104 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 23 z późń. zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dniu 13 stycznia 2016 roku, PGE Dystrybucji S.A., z/s. ul. Garbarska 21a, 20-340 Lublin działającej przez pełnomocnika Pana Radosława Rudziewicza, zam. ul. AK 6/14, 19-300 Ełk

 

U S T A L A M

lokalizację celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie:

linii energetycznej kablowej nn-0,4 kV o długości około 1044 m (linia rozdzielcza). Inwestycja realizowana będzie na działkach nr 136/1, 86/1, 35/15, obręb geodezyjny Wejsuny, Ruciane-Nida – obszar wiejski.

 

  1. Ustalenia dotyczące rodzaju inwestycji

            Budowa obiektu służącego zaopatrzeniu ludności w energię elektryczną. Inwestycja stanowi cel publiczny w rozumieniu przepisu art. 6 pkt. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o gospodarce nieruchomościami 21 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2147 z późń. zm.).

1.1.   Ustalenia dotyczące funkcji zabudowy i zagospodarowania terenu

Inwestycja zlokalizowana będzie na terenach rolnych, drogi powiatowej. W sąsiedztwie występuje zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna.

 

  1. Warunki i szczególne zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające z przepisów odrębnych

2.1         Ustalenia dotyczące warunków i wymagań ochrony i kształtowania ładu przestrzennego

            Nie dotyczy.

2.2          Ustalenia dotyczące ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu

  • w zakresie ochrony przyrody mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2015 r., poz. 1651 ze zm.) oraz przepisy obowiązujących rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy;
  • inwestycja znajduje się w granicach Mazurskiego Parku Krajobrazowego, na którym obowiązują przepisy rozporządzenia Nr 9 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 26 stycznia 2006 r. w sprawie Mazurskiego Parku Krajobrazowego (Dz.U. Woj. Warm-Maz. Nr 20, poz. 506)
  • inwestycja znajduje się w granicach obszaru NATURA 2000 tj. specjalnego obszaru ochrony ptaków Puszcza Piska – kod obszaru PLB280008. Zgodnie z art. 96 ust. l ustawy z dnia 03 października z 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 353 z późń. zm.) organ właściwy do wydawania decyzji o warunkach zabudowy przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia innego niż przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko, które nie jest bezpośrednio związane z ochroną obszaru Natura 2000 lub nie wynika z tej ochrony dokonał rozważań na temat możliwego potencjalnego znaczącego oddziaływania przedmiotowego zamierzenia na obszar Natura 2000. Organ w wyniku przeprowadzonych rozważań stwierdził, iż przedsięwzięcie polegające na budowie linii energetycznej kablowej nie będzie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida kierował następującymi przesłankami: zamierzenie inwestycyjne zlokalizowane będzie na terenie wsi Wejsuny. Inwestycja wykonana będzie doziemnie. Po jej wykonaniu nie będzie widoczna w terenie. Zamierzenie inwestycyjne należy realizować zgodnie z zapisami ustawy Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 672 z późń. zm.), ustawą o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (Dz. U. z 2015 r., poz. 1651 z późń. zm.) oraz Rozporządzeniem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w sprawie Mazurskiego Parku Krajobrazowego z dnia 26 stycznia 2006 r. (Dz. U. Woj. W-M Nr 20 poz. 506).
  • projektowany obiekt nie należy do rodzaju przedsięwzięć, dla których istnieje obowiązek sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko, który może być wymagany w rozumieniu przepisów rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
    9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r., poz. 71). W związku z tym inwestycja nie wymaga postępowania administracyjnego z zakresu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
  • w trakcie prac budowlanych inwestor realizujący przedsięwzięcie jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych;

2.3         Ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej

            W granicach opracowania nie znajdują się obiekty objęte prawnymi formami ochrony zabytków na podstawie ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami  (Dz. U. z 2014 r., poz. 1446 z późń. zm.).

2.4         Ustalenia dotyczące obsługi w zakresie komunikacji oraz infrastruktury technicznej

            W przypadku kolizji projektowanych sieci i urządzeń z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej, należy je przebudować i dostosować do projektowanego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami przebudowy. Całość kosztów związanych z przebudową i zabezpieczeniem istniejących urządzeń i sieci ponosi inwestor. Uzyskanie warunków technicznych od dysponenta sieci nastąpi na etapie projektu budowlanego.

2.5         Wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich

            Przy zagospodarowaniu terenu należy spełnić wymagania dotyczące ochrony interesów prawnych osób trzecich w granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia społecznego.

 

2.6         Ustalenia dotyczące granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów.

            Teren objęty wnioskiem nie jest: obszarem górniczym, obszarem narażonym
na niebezpieczeństwo powodzi oraz obszarem zagrożonym osuwaniem się mas ziemnych.

2.7         Pozostałe warunki wynikające z przepisów odrębnych

            dokumentację projektową w 4 egz. wraz z uzgodnieniami, wymaganymi przepisami szczegółowymi złożyć we właściwym organie celem uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę;

            w sprawach nieustalonych w treści niniejszej decyzji mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późń. zm.)

  1. Teren Inwestycji

            Teren inwestycji stanowią działki ewidencyjne nr 136/1, 86/1, 35/15 w obrębie geodezyjnym Wejsuny, gmina Ruciane-Nida.

 

UZASADNIENIE

 

PGE Dystrybucji S.A., z/s. ul. Garbarska 21a, 20-340 Lublin działając przez pełnomocnika Pana Radosława Rudziewicza, zam. ul. AK 6/14, 19-300 Ełk , złożyła wniosek o ustaleniu lokalizacji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie kablowej linii energetycznej nn-0,4 kV o długości około 1044 m. Inwestycja realizowana będzie na działkach nr 136/1, 86/1, 35/15 w obrębie geodezyjnym Wejsuny, gmina Ruciane-Nida

Zgodnie z art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przeprowadzona analiza warunków i zasad zagospodarowania terenu objętego wnioskiem
i wynikających z przepisów odrębnych oraz stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji, wykazała możliwość ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego.

  1. Teren przedmiotowej inwestycji nie posiada obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
  2. Wnioskowana inwestycja stanowi zmianę zagospodarowania terenu w rozumieniu przepisów art. 50 ust.1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  3. Zgodnie z art. 53 ust. 4 projekt decyzji przed jej wydaniem uzgodniono z:

       - Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Olsztynie na podstawie art. 53 ust. 5c

         ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U.

         z 2016 r. poz. 778);

       - Regionalnym Dyrektorem Lasów Państwowych w Białymstoku postanowieniem:

          ZS.224.51.2017 z dnia 27 lutego 2017 r.

- Starostą Powiatowym w Piszu postanowieniem: GN.6123.41.2016 z dnia 21 luty

   2017 r.

 - Marszałkiem Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w zakresie

   Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Olsztynie – Oddział Pisz

   postanowieniem: MUW.DP.0702-4-11/17 z dnia 20 lutego 2017 r.

 - Powiatowym Zarządem Dróg w Piszu postanowieniem: PZD.5010.33.2017.CI z dnia

    22 lutego 2017 r.

  1. Autorem projektu decyzji jest mgr inż. Jacek Schramke spełniający warunek, o którym mowa
    w art. 5 w związku z art. 60 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu
    i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r., poz. 778 z późń. zm.).

 

            Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida pismem z dnia 15 lutego 2017 r. zawiadomił strony o wszczęciu postępowania administracyjnego.

            Po sporządzeniu analizy urbanistyczno-architektonicznej wokół planowanej inwestycji Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida wystąpił o stosowne uzgodnienia.

            Zgodnie z art.  60 ust. 1, w związku z art. 53 ust. 4 pkt 8 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym decyzje o warunkach zabudowy wydaje się po uzgodnieniu z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska – w odniesieniu do innych niż wymienione w pkt 7 obszarów objętych ochroną na podstawie przepisów o ochronie przyrody. W przedmiotowej sprawie wymagane jest uzgodnienie wydane w trybie w/w ustawy, w związku z lokalizowaniem planowanej inwestycji w granicach „Mazurskiego Parku Krajobrazowego”, na którym obowiązują przepisy Rozporządzenia Nr 9 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 26 stycznia 2006 r. w sprawie Mazurskiego Parku Krajobrazowego (Dz. U. Woj. Warm.-Maz. Nr 20, poz. 506) oraz Obszaru Natura 2000 -  Obszaru Specjalnej Ochrony Ptaków Puszcza Piska (kod obszaru PLH280008). Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska bierze zatem pod uwagę wszelkie możliwe przepisy ochrony przyrody obowiązujące na terenie planowanej inwestycji. Jak wynika z akt sprawy, projekt przedmiotowej decyzji Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie otrzymał w dniu 17 luty 2017  r. W myśl treści art. 53 ust. 5c ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym – Niewyrażenie stanowiska w terminie 21 dni od dnia otrzymania projektu decyzji, o której mowa w art. 51 ust. 1, przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska uznaje się za uzgodnienie decyzji. Z dyspozycji przytoczonego przepisu prawa Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie w przedmiotowej sprawie skorzystał.

            Z uwagi na fakt, iż przedmiotowa nieruchomość obejmuje użytki rolne, uzgodnienia należało dokonać ze Starostą Powiatu Piskiego (art. 53 ut. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym). W toku niniejszego postępowania uzyskano stosowne uzgodnienie. Starosta Piski postanowieniem z dnia 21 lutego 2017 r. znak sprawy: GN.6123.41.2016 uzgodnił w/w inwestycję w zakresie ochrony gruntów rolnych stwierdzając, iż na obszarze opracowania planowanej inwestycji występują grunty rolne sklasyfikowane jako PsV – pastwiska trwałe oraz RIVa, RIVb i RV - grunty orne wytworzone z gleb pochodzenia mineralnego.     

            Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego w zakresie melioracji i urządzeń wodnych w Olsztynie Rejonowego Oddziału w Piszu również uzgodnił projekt niniejszej decyzji postanowieniem znak: MUW.DP.0702-4-11/17 z dnia 20 lutego 2017 r. Po analizie lokalizacji inwestycji stwierdzono, że realizowana ona będzie na gruntach rolnych oraz, że  na omawianym obszarze występują urządzenia melioracji wodnych szczegółowych w postaci urządzeń drenarskich, wg lokalizacji na załączonej mapie, znajdujące się w ewidencji urządzeń melioracyjnych Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Olsztynie Rejonowego Oddziału w Piszu. Przedstawione położenie urządzeń melioracyjnych jest jedynie orientacyjne i może odbiegać od ich położenia w terenie.

            Powiatowy Zarząd Dróg w Piszu postanowieniem PZD.5010.33.2017.CI z dnia 22 lutego 2017 r. również uzgodnił projekt decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zamierzenia polegającego na budowie linii kablowej nn – 0,4 kV o długości około 1044 m (linia rozdzielcza) w miejscowości Wejsuny, gmina Ruciane-Nida, w zakresie terenu przyległego do pasa drogowego drogi powiatowej nr 1777N działka nr 86/1.

            Regionalny Dyrektor Lasów Państwowych w Białymstoku postanowieniem: ZS.224.51.2017 z dnia 27 lutego 2017 r. także uzgodnił przedłożony projekt decyzji na w/w zamierzenie. Jak wynika z mapy ewidencji gruntów w liniach rozgraniczających teren inwestycji w działce 35/15 występują grunty leśne. Podziemna (kablowa) linia energetyczna nie będzie stanowić przeszkody w prowadzeniu normalnej gospodarki leśnej. Grunt leśny nie będzie więc wymagać wydania decyzji zezwalającej na wyłączenie z produkcji, a tym samym nie jest potrzebna zgoda o której mowa w art. 61 ust. 1 pkt 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego jest zatem dopuszczalne.

 

W związku z powyższym należało orzec jak w sentencji.

 

POUCZENIE

 

Wnioskodawcy, który nie uzyska prawa dysponowania terenem na cele budowlane nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją..

Za zgodą strony, na rzecz której została wydana decyzja, można dokonać przeniesienia tej decyzji na rzecz innej osoby.

Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.

Od niniejszej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane- Nida w terminie
14 dni od dnia jej doręczenia.

 

Otrzymują:

  1. PGE Dystrybucja S.A. – pełnomocnik; Radosław Rudziewicz
  2. Strony wg wykazu geodezyjnego
  3. a/a

 

 

 

Data powstania: poniedziałek, 13 mar 2017 09:50
Data opublikowania: poniedziałek, 13 mar 2017 10:00
Data przejścia do archiwum: piątek, 14 kwi 2017 08:11
Opublikował(a): Julita Małż
Zaakceptował(a): Grzegorz Albin
Artykuł był czytany: 2218 razy