BIP Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida

Biuletyn Informacji Publicznej

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY CUDZOZIEMCÓW

Miejsce załatwienia sprawy

URZĄD MIASTA I GMINY RUCIANE-NIDA
al. Wczasów 4
12-220 Ruciane - Nida
URZĄD STANU CYWILNEGO
Pokój nr 6
tel. 87 425 44 46
- Miejsce zamieszkania osoby niepełnosprawnej, po uprzednim zgłoszeniu.

Wymagane dokumenty

- Formularz zgłoszenia meldunkowego (Zgłoszenie pobytu stałego) podpisany własnoręcznym podpisem osoby zgłaszającej.
- Potwierdzenie pobytu dokonane (własnoręcznym podpisem) przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.
- Do wglądu tytuł prawny do lokalu ( akt notarialny, wypis z księgi wieczystej, decyzja, umowa, orzeczenie sądu – nie może być kserokopia tych dokumentów chyba, że sa potwierdzone za zgodność z oryginałem).
- Do wglądu dokument uprawniający do pobytu na terytorium RP.

*Formularz wypełnia się w języku polskim.
*Osoba dokonująca zgłoszenia wypełnia formularz komputerowo (maszynowo) lub pismem odręcznym, kolorem niebieskim lub czarnym, drukowanymi literami. Formularz może być sporządzony przez pracownika urzędu w postaci wydruku z systemu teleinformatycznego.

Opłaty:

Czynności związane z zameldowaniem cudzoziemców nie podlegają opłatom.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

W dniu złożenia zgłoszenia.

Inne wskazówki, uwagi:

Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)- strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny tego cudzoziemca nie będący obywatelem ww. państw, przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Cudzoziemiec inny niż wskazany powyżej przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej czwartego dnia, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba że jego pobyt na terytorium RP nie przekracza 14 dni.

Zgłoszenia zameldowania można dokonać również przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem, o którym mowa w art.33 §2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r. Nr 98,poz.1071, z późn. zm.) udzielonym przez wnioskodawcę na piśmie lub zgłoszonego do protokołu, po okazaniu do wglądu dowodu osobistego lub paszportu osoby meldowanej.

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Wypełniony i podpisany formularz (zgłoszenie pobytu stałego)zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby, nowego miejsca pobytu stałego oraz wskazanie adresu dotychczasowego miejsca pobytu, dane pełnomocnika a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu jest umowa, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.

Ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo, oraz ważny dokument potwierdzający prawo stałego pobytu albo Zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej lub oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Cudzoziemiec nie będący obywatelem państwa Unii Europejskiej, obywatelem państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny takiego cudzoziemca nie będący obywatelem ww. państw przedstawia kartę pobytu wydaną w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, ochrony uzupełniającej, albo nadania statutu uchodźcy, zgody na pobyt tolerowany.

Podstawa prawna:

- Rozdział 5 ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. z 2015r. poz.388),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 lutego 2012r. w sprawie trybu rejestracji danych z rejestru PESEL oraz w rejestrach mieszkańców i rejestrach zamieszkania cudzoziemców (Dz.U. z 2012r. poz.347 z póź. zm).

Opracował

Hanna Kowalska

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Hanna Kowalska

Data sporządzenia

środa, 26 sie 2015 14:00

Data zatwierdzenia

czwartek, 4 wrz 2003 17:30
Pliki do pobrania:
Data dodania: środa, 26 sie 2015 14:00
Data upublicznienia: czwartek, 4 wrz 2003 17:30
Opublikował(a): Krystyna Wygnał
Zaakceptował(a):
Artykuł był czytany: 3036 razy